Na co zwraca uwagę przedstawiciel stacji sanitarnej w czasie odbioru lokalu?

Sprawdzana jest zgodność obiektu z założeniami projektowymi. Podczas kontroli i przeglądu pomieszczeń inwestor powinien przedstawić szereg dokumentów m.in.: 

  • dokumentację projektową,
  • decyzję – pozwolenie na budowę,
  • oświadczenie kierownika budowy o zakończeniu prac,
  • umowę najmu lokalu lub akt jego własności, 
  • KRS lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, 
  • numery REGON i NIP, 
  • sprawozdanie z badań próbki wody, 
  • umowę na wywóz śmieci, 
  • protokół pomiarów wydajności wentylacji mechanicznej. 

 

Ostatni dokument jest niezwykle ważny, zwłaszcza w lokalach, które są adaptowane. Nieprawidłowo wykonana wentylacja stanowi przyczynę wielu skarg i interwencji ze względu na uciążliwość dotyczącą intensywnego zapachu. Dokonywany jest również przegląd pomieszczeń, w których szczególną uwagę zwraca się m.in. na:

  • funkcjonalność i ilość pomieszczeń oraz ich wyposażenie,
  • podłączenie punktów wodnych do sieci wodno-kanalizacyjnej.

Jeśli odbiór dotyczy obiektu sektora spożywczego sprawdzana jest również dokumentacja GHP/GMP i systemu HACCP, procedury dotyczące zabezpieczenia obiektu przed szkodnikami, orzeczenia do celów sanitarno-epidemiologicznych personelu.